Urząd

Szkoła Podstawowa Nr 1

ul. Jana Pawła II 25
21-300 Radzyń Podlaski


Telefon: (083) 352 71 41
Fax: (083) 352 71 41


e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.sp1radzyn.eu

  Szkoła Podstawowa Nr 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Samodzielne stanowisko ds. Edukacji, Kultury i Sportu

tel. (083) 351-24-89; pok. 106

 

Obrona cywilna i p.poż

tel. (083) 351-24-80; pok. 74 (III piętro).


Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obrony cywilnej i ppoż. należy:

1. Prowadzenie spraw obrony cywilnej miasta
2. Prowadzenie prac planistycznych z zakresu obrony cywilnej
3. Organizowanie formacji obrony cywilnej w mieście oraz nadzór nad organizacją formacji obrony cywilnej w zakładach pracy
4. Szkolenie miejskich formacji obrony cywilnej
5. Współpraca z Wojskową Komendą Uzupełnień w Białej Podlaskiej - świadczenia osobiste i rzeczowe na potrzeby Sił Zbrojnych RP oraz Policji i Straży Pożarnej
6. Koordynowanie działalności Systemu Wykrywania i Alarmowania (SWA)
7. Prowadzenie miejskiego magazynu obrony cywilnej oraz nadzór nad magazynami zakładowymi (prace konserwacyjne oraz prowadzenie księgi inwentarzowej sprzętu obrony cywilnej w mieście)
8. Prowadzenie spraw ppoż. Urzędu Miasta oraz nadzór nad tymi sprawami w jednostkach podległych Burmistrzowi (czynności kontrolno - doradcze)
9. Współpraca z KP PSP w sprawach ochrony ppoż. jak też profilaktyki pożarowej w szkołach z terenu miasta (organizacja pogadanek z dziećmi i propagowanie bezpieczeństwa pożarowego)

 

Sprawy wojskowe

tel. (083) 351-24-80; pok. 74 (III piętro).
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. wojskowych należy:

1. Prowadzenie spraw wojskowych
2. Prowadzenie i nadzór nad kancelarią tajną
3. Prowadzenie prac planistycznych z zakresu obronności
4. Przeprowadzanie poboru na terenie miasta
5. Przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych
6. Realizacja zadań związanych z Akcją Kurierską
7. Współpraca z WKU Biała Podlaska w sprawie ustaleń miejsca pobytu poborowych i przedpoborowych
8. Nadzór i organizacja szkoleń bhp pracowników
9. Opracowywanie dokumentacji powypadkowej
10. Prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz  koordynacja tych spraw w Urzędzie Miasta i miejskich jednostkach organizacyjnych. 

 

Naczelnik Wydziału: Piekarski Dariusz  tel. (083) 351-24-85  pok. 101

Zastępca Naczelnika: tel. (083) 351-24-76 pok. 112        

Gospodarka nieruchomościami: tel. (083) 351-24-75  pok. 112

Ochrona środowiska: tel. (083) 351-24-88; pok. 104

Infrastruktura techniczna: tel. (083) 351-24-88; pok. 104

Sprawy komunalne: tel. (083) 351-24-88 pok. 104

Administracja mienia komunalnego: tel. (083) 351-24-88; pok. 104

Gospodarka odpadami: tel. (083) 351-24-67, pok. 103

 

Zakres prowadzonych spraw:

1. Prowadzenie spraw w zakresie gospodarki komunalnej, a w szczególności :
1) utrzymania urządzeń komunalnych;
2) oczyszczania miasta;
3) utrzymania obszarów zieleni miejskiej i parków;
4) oświetlenia ulic;
5) utrzymania nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich,urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą;
6) grobownictwa, w tym wojennego.

2. Koordynowanie prac prowadzonych  w pasie drogowym.
3. Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego oraz naliczanie opłat i kar z tego tytułu.
4. Prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych i przepustów.
5. Wprowadzanie ograniczeń bądź zamykania dróg i obiektów mostowych dla ruchu oraz  wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia.
6. Nadzorowanie prawidłowości zastosowania i funkcjonowania oznakowania poziomego i pionowego dróg oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
7. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z organizacją ruchu.

8. Nadzorowanie spraw dotyczących:
1) omiatania jezdni, chodników;
2) wywozu śmieci z koszy ulicznych;
3) odprowadzania wód opadowych z ulic;
4) zimowego utrzymania ulic;
5) utrzymania czystości i porządku na przystankach autobusowych.
 

9. Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem porzuconych pojazdów.
10. Wydawanie zezwoleń na korzystanie z dróg w sposób szczególny.
11. Prowadzenie spraw zwianych z wydawaniem zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych.
12. Prowadzenie spraw związanych z oznaczaniem tablicami z ich nazwami placów, ulic i skwerów .
13. Prowadzenie gospodarki miejskimi zasobami mieszkaniowymi, w tym sprzedaż lokali mieszkalnych.
14. Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem czynszu w mieszkaniach komunalnych i socjalnych - współpraca w tym zakresie z Zakładem Gospodarki Lokalowej.
15. Przygotowywanie propozycji określenia wysokości cen i opłat za usługi komunalne o charakterze użyteczności publicznej.
16. Przygotowywanie regulaminów i zasad korzystania z miejskich obiektów i urządzeń użyteczności publicznej.
17. Sprawowanie nadzoru nad monitoringiem miejskim.
18. Prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, zgodnie z przepisami szczególnymi.
19. Opracowywanie projektów : Miejskiego Programu Ochrony Środowiska,  Miejskiego Planu Gospodarki Odpadami i Miejskiego Planu Usuwania Azbestu oraz ich realizacja.
20. Przygotowywanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenów nieruchomości oraz decyzji ustalających kary pieniężne za samowolne usunięcie drzew lub krzewów.
21. Przygotowywanie opinii dotyczących zezwoleń na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych.
22. Prowadzenie spraw i monitorowanie gospodarki odpadami w mieście.
23. Realizacja spraw związanych z opłatą za korzystanie ze środowiska.


24. Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco i zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, w tym :
1) uzyskiwanie opinii właściwego organu państwowej inspekcji sanitarnej i regionalnego dyrektora ochrony środowiska;
2) wydawanie postanowień o obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i o zakresie raportu o oddziaływaniu na środowisko dla przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko;
3) wydawanie postanowień o braku obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko;
4) wydawanie postanowień o zakresie raportu o oddziaływaniu na środowisko dla przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko;
5) prowadzenie postępowania z udziałem społeczeństwa dla przedsięwzięć, dla których wymagana jest ocena oddziaływania na środowisko.

25. Prowadzenie spraw wynikających z prawa wodnego.
26. Prowadzenie ewidencji pomników przyrody.
27. Nadzorowanie utrzymania czystości nieruchomości na terenie miasta.

28. Organizacja i utrzymywanie targowisk miejskich, w szczególności:
 1) sprawowanie nadzoru nad poborem opłaty targowej;
 2) utrzymanie porządku i czystości w obrębie targowisk.

29. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie zwierząt, w tym organizowanie  interwencyjnego odłowu zwierząt.
30. Prowadzenie spraw z zakresu nazewnictwa ulic i placów miejskich oraz nadzór nad oznakowaniem nieruchomości numerami porządkowymi.

31. Organizowanie prac społecznie użytecznych dla  osób skazanych prawomocnym  wyrokiem ograniczenia wolności,  w tym:
1) wyznaczanie skierowanym osobom zakresu pracy;
2) nadzór nad wykonywanie pracy;
3) sporządzanie wymaganej dokumentacji;
4) współpraca z sądami powszechnymi.. 

32.Tworzenie gminnego zasobu nieruchomości,  w tym :
1) regulowanie stanu prawnego gruntów dla potrzeb Miasta;
2) komunalizacja mienia Skarbu Państwa dla potrzeb Miasta;
3) składanie wniosków o założenie księgi wieczystej dla nieruchomości gminnych oraz o wpis w księdze wieczystej.

33. Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości, w tym :
1) ewidencjonowanie nieruchomości zgodnie z katastrem nieruchomości;
2) przeprowadzanie postępowania na wyłonienie wykonawcy wycen nieruchomości na potrzeby wydziału;
3) sporządzanie planów wykorzystania zasobu;
4) zbywanie i nabywanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu,
5) wydzierżawianie i użyczanie nieruchomości wchodzące w skład zasobu;
6) wykonywanie czynności w zakresie postępowania sądowego w sprawach dotyczących :
a) własności lub innych praw rzeczowych na nieruchomości,
b) roszczeń ze stosunku dzierżawy lub użyczenia,
c) stwierdzenia nabycia spadku,
d) stwierdzenia  nabycia własności   nieruchomości przez zasiedzenie;
7) przeprowadzanie postępowania na wyłonienie wykonawcy robót geodezyjnych na potrzeby Urzędu ;


34. Prowadzenie całokształtu spraw dotyczących sprzedaży nieruchomości.

35. Prowadzenie całokształtu spraw dotyczących wieczystego użytkowania nieruchomości, w tym:
1) oddawanie nieruchomości w wieczyste użytkowanie i ustalanie warunków  wieczystego użytkowania;
2) aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego;
3) rozliczanie opłat z tytułu wieczystego użytkowania w razie jego wygaśnięcia;
4) przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
5) przekazywanie do Wydziału Finansowego informacji o oddaniu w użytkowanie wieczyste oraz o przekształceniu użytkowania wieczystego w prawo własności.

36.Prowadzenie całokształtu prac dotyczących trwałego zarządu, w tym :
1) przekazywanie w trwały zarząd;
1) wygaszanie trwałego zarządu;
2) określanie opłat rocznych i ich aktualizacja;
3) przekazywanie do Wydziału  Finansowego informacji o przekazaniu w trwały  zarząd.

37. Prowadzenie spraw związanych z prawem pierwokupu.
38. Prowadzenie całokształtu prac dotyczących wydzierżawiania i użytkowania mienia komunalnego, w tym :

1) przygotowywanie umów z osobami fizycznymi i prawnymi na wydzierżawianie mienia komunalnego;
2) naliczanie i egzekucja opłat czynszu z tytułu dzierżawy;
3) prowadzenie ewidencji  analitycznej  wpłat z tytułu dzierżawy terenu,użytkowania wieczystego.
3) przygotowywanie umów z jednostkami podległym na użytkowanie nieruchomości stanowiących własność Miasta.

39. Prowadzenie spraw dotyczących wspólnot gruntowych.
40. Prowadzenie całokształtu prac związanych z  operatem   numeracji  porządkowej nieruchomości, w tym nadawanie nieruchomościom numeracji porządkowej.
41. Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości stanowiących własność Miasta.
42. Prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia.
43. Opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego.
44. Prowadzenie całokształtu spraw z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, w tym prowadzenie miejskiej ewidencji zabytków.
45. Prowadzenie spraw dotyczących wyrażenia zgody na zakładanie, przeprowadzanie i wykonanie urządzeń technicznych na nieruchomościach miejskich.
46. Prowadzenie spraw dotyczących ustanawiania służebności przesyłu na  nieruchomościach miejskich.
47. Nadzór nad produkcją roślinną i zwierzęcą.
48. Opiniowanie zasadności zdjęcia próchnicznej warstwy gleby, w trybie ustawy ochronie gruntów rolnych i leśnych.

49.  Sprawowanie nadzoru nad grupą pracowników fizycznych, a w szczególności:
1) wyznaczanie prac do wykonania;
2) sprawowanie kontroli nad  jakością i  tempem realizacji prac;
3) kontrolowanie czasu i dyscypliny pracy.

50. Sprawowanie nadzoru nad eksploatacją samochodu służbowego, w tym:
1) wystawianie i rozliczanie kart drogowych,
2) prowadzenie gospodarki materiałami pędnymi i smarami,
3) prowadzenie niezbędnej dokumentacji związanej z eksploatacją samochodu.

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Warszawska 32
21-300 Radzyń Podlaski


Telefon: 083 413 17 64
Faks: 083 413 17 55

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.mopsradzyn.naszops.pl

  Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Naczelnik Wydziału: Małgorzata Kowalczyk 

Zakres prowadzonych spraw:

1. Prowadzenie spraw związanych z działalnością publicznych przedszkoli i szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Radzyń Podlaski, zgodnie z ustawą o systemie oświaty, w tym:
1)  zakładania, prowadzenia oraz utrzymania przedszkoli i szkół podstawowych;
2)  proponowania granic obwodów szkół podstawowych;
3)  likwidacją i przekształcaniem szkół bądź innych placówek oświatowych.

2.  Nadzór nad przestrzeganiem w placówkach oświatowych zapisów ustawy o systemie oświaty i ustawy Karta Nauczyciela w zakresie należącym do organu prowadzącego.

3. Prowadzenie spraw z zakresu prawidłowego funkcjonowania przedszkoli i szkół podstawowych, w tym:
1)  nadzór nad przygotowywaniem arkuszy organizacyjnych i ich aneksów;
2)  ustalanie i rozliczanie dotacji dla przedszkoli niepublicznych;
3) prowadzenie analizy danych.

4. Współdziałanie przy podziale subwencji oświatowej.
5. Koordynacja ruchu kadrowego nauczycieli we wszystkich placówkach oświatowych na terenie miasta.
6. Prowadzenie spraw dotyczących organizacji wczesnego wspomagania z zakresu wychowania przedszkolnego, nauczania indywidualnego oraz zajęć rewalidacyjnych
w szkołach podstawowych.
7. Przygotowywanie propozycji w zakresie rozwoju i kształtowania sieci przedszkoli i szkół podstawowych pod kątem zapewnienia dzieciom realizacji obowiązku przedszkolnego oraz wnioskowanie o wprowadzanie zmian w tym zakresie.
8. Przygotowywanie propozycji rozwiązań na zalecenia powizytacyjne szkół i placówek oświatowych.
9. Prowadzenie spraw wypoczynku letniego i zimowego i współpraca w tym zakresie z kuratorium oświaty.
10.  Prowadzenie całości dokumentacji związanej z przygotowaniem i ogłaszaniem konkursów na dyrektorów przedszkoli, szkół podstawowych i dyrektorów jednostek kultury.

11.  Prowadzenie pełnej dokumentacji spraw dotyczących dowozu dzieci niepełnosprawnych do szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych, w tym:
1) planowanie środków finansowych na dowóz dzieci;
2) przygotowanie umów na dowóz dzieci;
3) przygotowywanie dokumentów do wypłaty środków finansowych rodzicom
i opiekunom dzieci;
4) rozliczanie dowozu dzieci.

12. Kontrola realizacji obowiązku przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki dzieci i młodzieży z terenu Miasta Radzyń Podlaski.
13. Przygotowywanie propozycji określenia zasad udzielania obniżek tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla kadry kierowniczej przedszkoli, szkół podstawowych oraz ustalenia pensum dla pedagoga, pedagoga specjalnego, psychologa, logopedy, terapeuty zajęciowego, bibliotekarza, wychowawcy świetlicy i nauczyciela wspomagającego.
14. Monitorowanie i składanie sprawozdań dotyczących realizacji programu “Pomoc państwa w zakresie dożywiania" i współpraca w tym zakresie z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej.
15. Przygotowywanie dla Urzędu Marszałkowskiego informacji dotyczących istniejących, budowanych i remontowanych oświatowych obiektów sportowych na terenie miasta.
16. Przekazywanie drogą elektroniczną do Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty danych dotyczących placówek oświatowych.

17. Prowadzenie całości spraw związanych z przygotowaniem zawodowym młodocianych pracowników:
1) planowanie środków finansowych na wypłaty;
2) wydawanie decyzji administracyjnych;
3) sporządzanie sprawozdań.

18. Prowadzenie spraw osobowych dyrektorów placówek oświatowych i placówek kultury prowadzonych przez Miasto Radzyń Podlaski, w szczególności:
1) wykonywanie czynności związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem dyrektorów;
2) prowadzenie spraw związanych z wynagradzaniem dyrektorów;
3) przygotowywanie wniosków o nagrody specjalne i odznaczenia.

19. Przygotowywanie projektów regulaminu wynagradzania nauczycieli oraz regulaminu przyznawania nagród dla nauczycieli.
20. Współpraca ze związkami zawodowymi w zakresie opiniowania projektów uchwał i regulaminów.
21.  Dokonywanie, w porozumieniu z kuratorium oświaty, oceny pracy dyrektorów placówek oświatowych.
22.  Prowadzenie spraw związanych z funduszem zdrowotnym nauczycieli.
23. Prowadzenie spraw związanych z urlopami dyrektorów placówek oświatowych.
24. Prowadzenie spraw emerytalnych i rentowych dyrektorów placówek oświatowych.
25. Prowadzenie całokształtu spraw dotyczących nadania nauczycielom zatrudnionym w przedszkolach i szkołach podstawowych stopnia awansu zawodowego i wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie.

26. Sporządzanie sprawozdawczości w zakresie :
1) osiągania średnich wynagrodzeń nauczycieli w poszczególnych stopniach awansu zawodowego;
2) realizacji zadań oświatowych;
3) egzaminów zewnętrznych za rok szkolny i przedstawianie ich Burmistrzowi Miasta Radzyń Podlaski.

27. Sporządzanie dla Ministerstwa Edukacji Narodowej sprawozdań wynikających z Systemu Informacji Oświatowej.
28. Przygotowywanie analiz i opracowań z zakresu organizacji i funkcjonowania przedszkoli i szkół podstawowych.
29. Prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych działających na terenie Miasta Radzyń Podlaski.
30. Przygotowywanie projektów uchwał o udzielenie dotacji dla palcówek niepublicznych.
31. Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla placówek niepublicznych.

32. Prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych
1) sporządzanie planu doskonalenia zawodowego w oparciu o wnioski dyrektorów,
2) ewidencjonowanie sprawozdań z wykorzystania funduszu na doskonalenie zawodowe nauczycieli.
33.    Prowadzenie spraw związanych z pomocą materialną o charakterze socjalnym,
stypendiów i zasiłków szkolnych dla uczniów uprawnionych do świadczeń
i zamieszkałych na terenie Miasta Radzyń Podlaski:
1) przygotowywanie wniosków o przyznanie stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego;
2) prowadzenie ewidencji wniosków;
3) współpraca z dyrektorami i pedagogami szkół;
4) weryfikacja wniosków, na podstawie których przyznawana jest pomoc socjalna;
5) określanie wartości stypendium i zasiłku szkolnego w oparciu o regulamin;
6)  wydawanie decyzji administracyjnych;
7)  sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego z zadań o charakterze socjalnym.

34. Realizacja rządowego programu pomocy uczniom “Wyprawka szkolna" i współpraca
w tym zakresie ze szkołami:
1) rozliczanie programu;
2) sporządzanie sprawozdania z realizacji programu.

35. Nadzorowanie realizacji zadań w zakresie kultury.
36. Prowadzenie rejestru instytucji kultury.
37.  Upowszechnianie kultury we współpracy z Radzyńskim Ośrodkiem Kultury.
38.  Przygotowywanie wniosków o przyznanie stypendiów sportowych.
39.  Współdziałania z działającymi na terenie Miasta Radzyń Podlaski podmiotami w zakresie upowszechnianie sportu i kultury fizycznej.

40. Prowadzenie spraw w zakresie dotacji dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych oraz planowanie środków budżetowych na ten cel:
1)  opracowywanie harmonogramów wydatków związanych z działalnością podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku ubiegających się o dotację;
2) ogłaszanie konkursu na realizację zadań;
3) informowanie o wynikach konkursu;
4) przygotowywanie umów z podmiotami wyłonionymi w drodze konkursu;
5) przyjmowanie sprawozdań z wykonywania zadań publicznych;
6) nadzór i kontrola nad wydatkowaniem przekazanych dotacji.

41.  Opracowywanie i realizacja oraz ocena efektów programów zdrowotnych wynikających
z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców.

42. Prowadzenie spraw związanych z dotacją celową przeznaczoną na wyposażenie szkół w podręczniki oraz materiały ćwiczeniowe i edukacyjne:
1) przygotowanie wniosków o dotacje;
2) rozliczanie dotacji.

43. Wyszukiwanie i wskazywanie finansowych i organizacyjno-prawnych możliwości zapewnienia środków dla realizacji tzw. projektów “miękkich”.
44. Przedstawianie koncepcji źródeł i możliwości pozyskiwania środków oraz przekazywanie informacji w tym zakresie do innych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Radzyń Podlaski oraz jednostek organizacyjnych Miasta Radzyń Podlaski w zakresie tzw. projektów “miękkich”.
45. Podejmowanie i realizacja działań na rzecz promocji Miasta Radzyń Podlaski w zakresie ustalonym przez Burmistrza Miasta Radzyń Podlaski i Radę Miasta Radzyń Podlaski.
46. Współredagowanie serwisu internetowego Miasta Radzyń Podlaski www.radzyn-podl.pl, zwłaszcza w zakresie prowadzenia kalendarza imprez i wydarzeń kulturalnych, sportowych, turystycznych, zamieszczania ogłoszeń, informacji oraz plakatów.
47.  Wykonywanie czynności administratora systemu informacji SISMS, w zakresie redagowania i wysyłania informacji za pomocą komunikatów sms i i-cloud, na podstawie zawartych stosownych umów z dostawcą usługi, w tym nadzór nad prawidłową realizacją warunków umowy i płatności opłat abonamentowych.
48. Udział w zespołowych pracach nad przygotowaniem i organizacją obchodów uroczystości państwowych i lokalnych.
49. Realizacja zadań wynikających z umów o współpracy z miastami partnerskimi.
50.  Prowadzenie kalendarza rezerwacji i wykorzystania sali konferencyjnej;
51. Przygotowanie organizacyjne i techniczne sali konferencyjnej na spotkania organizowane przez Burmistrza Miasta Radzyń Podlaski, szkolenia, wykłady, narady, zebrania, a także posiedzenia Rady Miasta Radzyń Podlaski i komisji oraz współpraca w tym zakresie z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Radzyń Podlaski.
52. Wyrażanie zgody na używanie symboli Miasta Radzyń Podlaski przez podmioty zewnętrzne oraz spraw i wniosków o objęcie Honorowym Patronatem Burmistrza Miasta Radzyń Podlaski wydarzeń kulturalnych, sportowych, turystycznych.
53.  Pracą Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu kieruje Naczelnik Wydziału.

Naczelnik Wydziału: Łukasz Mazurek tel. (083) 351-24-77  pok. 113
Zastępca Naczelnika: tel. (083) 351-24-81 ; pok.120
Inwestycje: tel. (083) 351-24-81 pok. 120
Gospodarka przestrzenna: tel. (083) 351-24-66; pok. 102

Zakres prowadzonych spraw:

1. Opracowywanie materiałów planistycznych do budżetu miasta w zakresie planowanych inwestycji wraz z zestawieniem wniosków składanych przez radnych Miasta oraz mieszkańców.
2. Opracowywanie wieloletniego programów inwestycyjnych, koordynowanie tych programów z  kierunkami przyjętymi w strategii.
3. Opracowywanie sprawozdań z wykonania planu finansowego w zakresie inwestycji.
4. Przygotowywanie założeń do opracowania koncepcji i dokumentacji technicznych.
5. Uczestnictwo w procesie przygotowania dokumentacji technicznej, realizacji zadania i jego rozliczenia finansowego.

6. Prowadzenie spraw związanych  z inwestycjami realizowanymi w ramach projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz programów i mechanizmó finansowych ustanowionych jako pomoc zewnętrzna dla Polski, w tym:
1) przygotowywanie i opracowywanie oraz uaktualnianie  wniosków aplikacyjnych projektów;
2) przygotowywanie studiów wykonalności projektów;
3) informowanie o projektach  ich promowanie;
4) zarządzania projektami;
5) prowadzenie sprawozdawczości po realizacji projektów;
6) archiwizowanie dokumentacji projektów zgodnie z umową o dofinansowanie oraz zgodnie z wytycznymi  dotyczącymi danego programu operacyjnego.      

7. Opracowywanie i aktualizowanie kosztorysów inwestorskich.
8. Rozliczanie finansowe inwestycji.
9. Przygotowywanie i udział w odbiorach inwestycji prowadzonych przez Miasto.
10. Występowanie w sprawie pozwoleń na budowę oraz pozwoleń na użytkowanie obiektów budowlanych.
11. Koordynacja procesu inwestycyjnego, w tym zapewnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego, budowy, sporządzanie protokołów z narad oraz kontrola budów pod kątem zgodności realizacji z harmonogramem rzeczowo-finansowym.
12. Przygotowywanie umów dotyczących zadań realizowanych przez wydział.
13. Przygotowywanie harmonogramów rzeczowo-finansowych inwestycji;
14. Sprawdzanie zgodności faktur i dołączonych do nich dokumentów  warunkami umów.
15. Prowadzenie przeglądów okresowych i gwarancyjnych oraz w ramach rękojmi oraz  sprawowanie nadzoru nad terminowym  usuwaniem usterek i wad zadań inwestycyjnych realizowanych przez miasto.
16. Sporządzanie dokumentów niezbędnych do przekazania zrealizowanych obiektów zarządcy.
17. Współpraca z Wydziałem Finansowym w zakresie przeprowadzania kontroli podatników z terenu miasta.


18. Prowadzenie   całokształtu prac dotyczących studium uwarunkowań  i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta, w tym:
1) analiza zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta w celu oceny aktualności studium;
2) przekazywanie Radzie, co najmniej raz w czasie kadencji, wyników analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym w celu podjęcia uchwały w sprawie aktualności studium.

19. Prowadzenie całokształtu prac dotyczących miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, w tym :
1) prowadzenie rejestru planów miejscowych i rejestru wniosków o ich sporządzenie lub zmianę;
2) ocena aktualności planu zagospodarowania przestrzennego i przekazywanie Radzie, co najmniej raz w czasie kadencji, wyników analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym w celu podjęcia uchwały w sprawie aktualności planów miejscowych.

20. Dokonywanie rozgraniczeń,  scaleń oraz podziałów nieruchomości.

21. Prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości, w tym :
1) opiniowanie zgodności wstępnych projektów podziału nieruchomości z planem  zagospodarowania przestrzennego;
2) zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości;
3) zlecanie z urzędu podziałów nieruchomości stanowiących własność Miasta na  potrzeby wydziału;
4) ustalanie opłat adiacenckich,  odszkodowań i dopłat z tytułu podziałów nieruchomości.

22. Wydawanie zaświadczeń dotyczących wykreślenia hipotek z tytułu ustalonych opłat adiacenckich.

23. Prowadzenie scalenia nieruchomości i ich ponownego podziału na działki gruntu wg planu zagospodarowania przestrzennego, w trybie ustawy o gospodarce nieruchomościami, w tym :
1) sprawdzanie stanów prawnych scalanych nieruchomości;
2) przygotowywanie wniosków do sądu o ujawnienie w księdze wieczystej przystąpienia do scalenia i podziału;
3) przeprowadzanie procedury scalenia i podziału nieruchomości;
4) ustalanie opłat adiacenckich z tytułu scalenia gruntów;

24. Prowadzenie całokształtu spraw rozgraniczeń nieruchomości.
25. Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie ich rejestru.
26. Stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, w związku z uchwaleniem planu zagospodarowania przestrzennego.
27. Umarzanie postępowań administracyjnych w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu inwestycji celu publicznego, w związku  z uchwaleniem planu zagospodarowania przestrzennego.
28. Przenoszenie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego na rzecz innego podmiotu.
29. Wydawanie decyzji o wstrzymywaniu użytkowania terenu albo przywróceniu poprzedniego sposobu zagospodarowania.
30. Wydawanie wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego.
31. Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w planie zagospodarowania przestrzennego.
32. Udzielanie informacji o przeznaczeniu terenu w planie zagospodarowania przestrzennego.
33. Wydawanie zaświadczeń o zgodności projektowanej inwestycji z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
34. Sporządzanie i przekazywanie Radzie, co najmniej raz w roku, informacji o żądaniach zgłoszonych w trybie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
35. Prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących ustalania opłat planistycznych.
36. Ustalanie opłat adiacenckich z tytułu wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej.
37. Koordynowanie pracy wydziałów Urzędu w zakresie udzielania zamówień publicznych.

38. Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem postępowań  o udzielenie zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane w  sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe  traktowanie  wykonawców :
1) proponowanie wyboru trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wraz z uzasadnieniem wyboru trybu niekonkurencyjnego w zakresie zgodnym  z ustawą Prawo zamówień publicznych;
2) kompletowanie i weryfikowanie materiałów źródłowych wydziałów,stanowiących podstawę do wszczynania postępowań o udzielanie zamówień publicznych;
3) udzielanie  wyjaśnień  wydziałom  przy  opracowywaniu  materiałów źródłowych niezbędnych do przeprowadzania postępowań o udzielanie zamówień publicznych;
4) sporządzanie projektów ogłoszeń;
5) sporządzanie projektów specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
6) udostępnianie specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
7) sporządzanie  projektów  pism  w  ramach  prowadzonych  procedur postępowań o udzielanie zamówień publicznych;
8) sporządzanie   projektów  wniosków   o  wykluczenie   wykonawców   z postępowania o udzielenie zamówienia;9) sporządzanie projektów wniosków o wyborze najkorzystniejszej oferty;
10) sporządzanie projektów wniosków o unieważnienie postępowania;
11) sporządzanie projektów wniosków o odrzucenie ofert;
12) sporządzanie protokołów postępowań;
13) prowadzenie procedury związanej z rozpatrywaniem odwołań,
14) prowadzenie procedury w sprawie informacji o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez zamawiającego lub zaniechaniu czynności, do której  jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie,  przygotowanie propozycji w sprawie powołania i składu komisji przetargowej.

39. Uczestniczenie w pracach komisji przetargowej.
40. Prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej zamówień publicznych.
41. Współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych w związku z udzielanymi zamówieniami publicznymi.
42. Udzielanie porad i konsultacji miejskim jednostkom organizacyjnym.
43. Przechowywanie i przekazywanie do archiwum dokumentacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
44. Sprawowanie nadzoru mad jakością  i terminową realizacją zadań inwestycyjnych prowadzonych przez Miasto.
45. Reprezentowanie interesów Miasta wobec wykonawców w zakresie zgodności realizacji  inwestycji z projektami technicznymi i pozwoleniami na budowę.
46. Sprawowanie kontroli stosowania w realizowanych zadaniach inwestycyjnych i remontach jakości stosowanych materiałów.
47. Sprawdzanie i odbiór robót ulegających zakryciu lub zanikających.
48. Uczestniczenie w imieniu Miasta w próbach i odbiorach technicznych wykonywanych i istniejących instalacji i urządzeń technicznych.
49. Sprawowanie nadzoru nad prowadzonymi okresowymi przeglądami w ramach gwarancji i rękojmi oraz nad terminowością usuwania stwierdzonych wad i uchybień zadań inwestycyjnych realizowanych przez miasto.
50. Nadzór nad przekazywaniem infrastruktury technicznej  na majątek użytkowników.
51. Weryfikacja opracowywanych przez wydziały urzędu lub składanych przez instytucje zewnętrzne kosztorysów, dokumentacji technicznych pod względem ich zasadności i zgodności z obowiązującymi przepisami i normami.
52. Wykonywanie wymaganych przez przepisy przeglądów obiektów i urządzeń stanowiących mienie komunalne oraz prowadzenie wymaganej w tym zakresie dokumentacji.