heraldycznakompozycja małaPodczas czerwcowej sesji Rady Miasta (24.06) odbyła się debata na temat Raportu o stanie miasta w 2020 roku. Jednym z zagadnień ujętych w opracowaniu jest promocja miasta. W 2020 roku, mimo ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa, było kontynuowanych wiele form dotychczasowej promocji miasta, niektóre zostały ograniczone, powstały nowe.

Informacja Turystyczna

Dzięki umowie zawartej między Miastem i Powiatem Radzyńskim Punkt Informacji Turystyczno-Kulturowej, mieszczący się w dawnej Izbie Regionalnej (Pałac Potockich, wejście od tzw. suchego stawu) był otwarty 7 dni w tygodniu. Można tam było zakupić wydawnictwa m.in. o Radzyniu, wypożyczyć audioprzewodniki, zamówić przewodnika.
Turyści mogli korzystać z mobilnej aplikacji na telefon „Spacerem po Radzyniu Podlaskim”

Wydawnictwa

1. W 2020 roku kontynuowane było wydawanie Biuletynu Informacyjnego Miasta Radzyń. Wydanych zostało 12 numerów gazety samorządowej, kolportowanej bezpośrednio do gospodarstw domowych, ale również dostępnej w formie elektronicznej na stronie internetowej.

2. Wydany został album „Przyroda w mieście Radzyń Podlaski". Było to pokłosie prowadzonego przez Radzyński Ośrodek Kultury projektu pn. „Przyroda w mieście Radzyń Podlaski”, na który ROK pozyskał 50 tys. zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie. Podczas zajęć wykonane zostały fotografie, które znalazły się w albumie, a także na wystawie „4 pory roku. Przyroda w mieście Radzyń Podlaski” wyeksponowanej w „Galerii na Płocie” ROK. Powstała też diaporama podsumowująca projekt.

3. „Kolorowanki z Radzynia”. „Kolorowanki z Radzynia” są wynikiem akcji przeprowadzonej przez ROK oraz portal internetowy Kocham Radzyń Podlaski. W czasie epidemii koronawirusa, przez 20 kolejnych dni (od 15 kwietnia do 4 maja), publikowane były obrazki zachęcające dzieci do ich kolorowania. Osoby biorące udział w zabawie przesyłały zdjęcia ze swoimi pracami, dzięki czemu powstała okładka publikacji. Inicjatywa cieszyła się tak ogromną popularnością, że dostrzegły ją media regionalne i ogólnopolskie. O „Kolorowankach z Radzynia” mówiła m.in. „Panorama Lubelska” TVP3 Lublin, a także poinformował „Teleexpress Extra” TVP INFO.

Media elektroniczne

1. Prowadzona jest strona Urzędu Miasta radzyn-podl.pl, gdzie można znaleźć m.in. promocję zabytków i historii miasta,
2. Zabytki Radzynia promowane są także na stronie palac-potockich.pl
3. Telewizja Radzyń. Telewizja Radzyń została utworzona w ramach dofinansowania kwotą 90 tys. zł z Narodowego Centrum Kultury oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W ramach projektu powstała też strona internetowa www.telewizjaradzyn.com, kanał na YouTubie oraz aplikacja PWA. Przez 12 tygodni realizacji projektu, każdego dnia przewidziane były trzy bloki programowe. W sumie zrealizowanych zostało ponad 250 programów. Kontynuacją tego projektu jest wprowadzenie już w 2021 r. Telewizji Radzyń do sieci kablowej.

Media regionalne i ogólnopolskie

1. Wydarzenia dziejące się w Radzyniu wielokrotnie były relacjonowane w TVP 3 w programach: Panorama oraz Poranek Między Wisłą a Bugiem. W sumie było ich 13. Gościliśmy też w programie „Samorząd. Mój , twój, nasz” w TVP3 oraz Teleekspresie.
2. W ogólnopolskim „Naszym Dzienniku” z dn. 8 lutego 2020 r. ukazał się obszerny artykuł Anny Wasak „Golgota przy Warszawskiej” – o katowni Gestapo i UB w Radzyniu.

Wznowienia wydawnictw i gadżetów

W 2020 roku wznowiono wydawnictwa cieszące się dużą popularnością wśród mieszkańców i gości: Anny Wasak "Radzyń Podlaski. Wielka historia małego miasta" oraz Roberta Mazurka "Spacerem po Radzyniu Podlaskim". Ukazały się magnesy z nowymi fotografiami zabytków Radzynia, magnesy - notesy promujące Radzyń, ulotki o mobilnej aplikacji na telefon "Spacerem po Radzyniu Podlaskim", kubeczki, kolorowanki, torby lniane i inne.