scania 0638W piątek 13. marca do szeregów radzyńskiego taboru autokarowego dołączył nowy, tym razem trzyosiowy pojazd marki Scania Irizar i6s. Jak podkreśla prezes Adam Frączek, radzyński PKS to jedyne miejskie przedsiębiorstwo w Polsce, które może pochwalić się tego typu pojazdem.

Może data przyprowadzenia pojazdu dla niektórych może wydawać się pechowa, ale prezes dostrzega w niej dobre strony. - Faktycznie w dobie tego, co się obecnie dzieje w Polsce i na świecie przyprowadzenie takiego auta, które miało już zaplanowane trasy i miało na siebie zarabiać nie napawa optymizmem. Niestety zlecenia na te auto mamy obecnie wstrzymane, ale wierzę, że jak tylko sytuacja się uspokoi, Scania wyruszy w planowane zagraniczne trasy – mówi prezes.

Jak czytamy na stronie producenta Scanii, autokar zaprojektowano bazując na najnowszych osiągnięciach technologicznych, z dbałością o najdrobniejsze szczegóły. Irizar i6s spełnia przepisy bezpieczeństwa R.66.02 i posiada najnowocześniejsze systemy aktywnego bezpieczeństwa po to, aby zagwarantować stabilność i zredukować ryzyko w nieprzewidzianych sytuacjach. Kontrola stabilności toru jazdy ESC steruje momentem obrotowym silnika i optymalnie rozdziela siłę hamowania rozkładając ją niezależnie na każde koło po to, by uniknąć utraty kontroli nad pojazdem podczas nagłych manewrów na śliskich nawierzchniach. Zaawansowany układ hamulcowy - AEBS rozpoznaje potrzebę zastosowania maksymalnej siły hamowania i działa automatycznie, zmniejszając drogę hamowania. Urządzenie ACC utrzymujące bezpieczny odstęp między poruszającymi się po tym samym pasie pojazdami, to kolejne udogodnienie dla kierowcy. Kolejnym ważnym systemem bezpieczeństwa jest LDW - mający na celu zwiększenie bezpieczeństwa jazdy poprzez ostrzeganie silnymi drganiami fotelem przed niezamierzonym zjechaniem z własnego pasa ruchu (np. w przypadku zaśnięcia).

Scania Irisar i6s to pojazd wyprodukowany w 2020 roku i zakupiony w formie leasingu, a jego wartość to 1 600 000 zł. Wyposażony został w 12 litrowy silnik o mocy 450 koni z 12 stopniową automatyczną skrzynią biegów.

- Nasza Scania wyróżnia się od swoich poprzedników na pewno ilością miejsc i pokaźną wielkością: 15 metrów długości i 4 metry wysokości. Na swój pokład może zabrać aż 71 osób. Zważywszy na swoje gabaryty musiała zostać wyposażona w dwuosiowe skrętne tylne zawieszenie. Warto zaznaczyć, że radzyńskie przedsiębiorstwo jako jedyne w kraju posiada tego typu auto. Żaden PKS w Polsce nie może pochwalić się tego typu pojazdem – zaznacza A. Frączek.

W standardowym wyposażeniu Scanii znajdziemy: reflektory diodowe LED, kamerę cofania, rozkładane i odsuwane siedzenia, składane stoliczki, podnóżki, podłokietniki, siatki oraz pasy bezpieczeństwa, klimatyzację z nawiewami indywidualnymi, lampki do czytania, mikrofon, DVD + trzy monitory LCD, radio-stereo, bezprzewodowy internet Wi-Fi (LTE) oraz lokalizator GPS, gniazdka 230V pod każdym fotelem, toaletę, lodówkę, barek (ciepłe/zimne napoje), najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa: elektroniczny układ rozdziału sił hamowania EBD; układ stabilizacji toru jazdy TC; asystent utrzymania pasa ruchu (SPA) oraz normę emisji spalin EURO 6.

scania_0638
scania_0639
scania_0641
scania_0643
scania_0644
scania_0645
scania_0646
scania_0647
scania_0648
scania_0649
scania_0650
scania_0651
scania_0652
scania_0653
scania_0655
scania_0656
scania_0657
scania_0658
scania_0659
scania_0660
scania_0662
scania_0663
scania_0664
scania_0665