Ruszyła rekrutacja chętnych do uczestnictwa w zajęciach Klubu Seniora. Zgłoszenia przyjmowane są w Urzędzie Miasta ul. Warszawska 32 pokój nr 15 na 3. piętrze. Osoba odpowiedzialna i informacje - Piotr Próchniewicz tel. 500 063 108. Klub będzie się mieścił w budynku dawnej szkoły zawodowej przy ul. Armii Krajowej. Zajęcia rozpoczną się w grudniu. Obecnie prowadzony jest tam remont, którego zakończenie przewidywane jest na koniec listopada.
KLub Seniora powstaje w ramach projektu "Czas dla seniorów" dofinansowanego w funduszy europejskich. Celem głównym projektu jest poprawa dostępności i jakości usług społecznych dla 60 osób (40 kobiet i 20 mężczyzn) wykluczonych lub zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym z Miasta Radzyń Podlaski. Cel ten realizowany jest poprzez wsparcie dla tworzenia i funkcjonowania placówek świadczących usługi społeczne w społeczności lokalnej w formie Klubu Seniora do 30.11.2020 r. Utworzenie Klubu Seniora i realizowanie w nim zajęć adekwatnych dla potrzeb i oczekiwań osób starszych, zachęci je do udziału w życiu społecznym, a cykliczność i różnorodność zajęć dodatkowo wzmocni nowe nawyki i przyzwyczajenia, przyczyniając się do zwiększenia aktywności seniorów oraz poprawy ich jakości życia.
Projekt jest zgodny z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Pomieszczenia będą umożliwiały udział w zajęciach osób niepełnosprawnych. Ponadto z Klubu i dostępnego sprzętu będą mogli korzystać również inni seniorzy zamieszkujący miasto Radzyń Podlaski.
Zakres wsparcia: Projekt przewiduje realizację następujących form wsparcia:
1) Uczestnictwo w prowadzonych zajęciach z zakresu kultury fizycznej, prozdrowotnych i edukacyjnych, rozwijających zainteresowania, a także – z zakresu poradnictwa psychologicznego;
2) Uczestnictwo w prowadzonych zajęciach kulturalnych oraz zwiększających aktywność seniorów w społeczności lokalnej.
Rekrutacja ciągła: I tura (X-XI 2018) i II tura (X – XI 2019), w których zostanie zebranych 60 osób (po 30 osób na turę) oraz 3 osoby rezerwowe.