Naczelnik Wydziału Kierownik USC: tel. (083) 351-24-65; pok. 15
Zastępca Kierownika USC: tel. (083) 351-24-68; pok. 16
Ewidencja ludności i dowody osobiste: tel. (083) 351-24-83; pok. 17
Zakres prowadzonych spraw:
1. Prowadzenie spraw stanu cywilnego
2. Ewidencja ludności i wydawania dowodów osobistych
W razie pilnego sporządzenie aktu zgonu w dniu wolnym, prosimy o kontakt: 661-993-604
W Wydziale Spraw Obywatelskich i USC bieżąca rejestracja urodzeń i zgonów przebiega obecnie sprawnie. Urząd nie miał jeszcze możliwości wypróbowania działania systemu w przypadku sporządzania aktów zawarcia małżeństwa.
Wydłużenie czasu oczekiwania na odpisy wynika z faktu, że dane nie zostały przeniesione ze starej aplikacji do nowej, każdy akt trzeba wprowadzać do systemu od nowa. Ponadto jest długa kolejka z wprowadzaniem danych do systemu.
Dodatkowe utrudnienia wynikają tam, gdzie do sporządzenia odpisu danego aktu potrzebne jest zamówienie migracji akt z innych miejscowości. W tych przypadkach oczekiwanie na odpis będzie trwało 10 dni (to także jest termin ustawowy), a nawet więcej, jeśli akt musi pozyskany z urzędów większych miast, np. Warszawa.
Od 1 marca obowiązują też nowe wzory dowodów osobistych. Przed przyjściem do Urzędu należy pamiętać o wykonaniu nowego zdjęcia (może mieć najwyżej pół roku, wystarczy jedna fotografia) tzw. biometrycznego – należy o tym uprzedzić fotografa. Trzeba też zabrać ze sobą stary dokument tożsamości. Nie trzeba dostarczać aktów urodzenia, chyba że dane budzą wątpliwości.
Dowody wydane przed 1 marca 2015 r. zachowują ważność do terminu ważności. Wydane bezterminowo są ważne, dopóki nie ulegną zmianie dane zawarte w dowodzie.
Ustawowy okres wydania dokumentu to 30 dni. Jednak obecnie, w związku z problemami związanymi z wdrażaniem nowego systemu, trudno powiedzieć, czy w tym terminie będą wydrukowane.